Walter Bosley – Kezdetek: a Szakadár Civilizáció kiemelkedése / 2. rész

nymza_cover.jpg

Az alábbi fordításunk Walter Bosley előadása nyomán készült. Bosley tekintélyes múlttal rendelkezik – az USA Légierő tartalékos kapitánya, a Légierő Különleges Ügyek Vizsgálati Irodájának különleges ügynöke volt, később terror-és kémelhárításban tevékenykedett, majd műveleti specialistaként az FBI kötelékében is szolgált. Jó ideje azonban már íróként és kutatóként dolgozik és elsősorban okkult témák és a modern titkos űrprogramok feltételezhető kezdeti időszakát kutatja. Bár a kutatók által összegyűjtött anyagok sok esetben nem érnek fel a közvetlen tapasztalatokkal rendelkező bennfentesek beszámolóival, mégis, e kutatások során sok olyan történelmi adat és összefüggés előbukkanhat, amely a legtöbb ember számára nagyrészt ismeretlen. Az alábbiakban Walter Bosley egyik ilyen előadásának átirata olvasható, amelyből az 1850-as évek különleges léghajóiból kiindulva megismerhetjük a modern titkos űrprogramokat közvetlenül megelőző technológiák fejlesztésének miliőjét, német és amerikai pénzelőit és feltételezhető támogatóit. Megismerhetjük a történelmi hátteret, magukat a feltalálókat és azokat a technikai részleteket, amelyek aztán később fontos elemét képezték az ún. Szakadár Civilizáció létrejöttének. Walter Bosley előadása 2015-ben hangzott el Texas-ban, a civil közönség számára megrendezett Titkos Űrprogram Konferencián.

 

 

Most pedig folytassuk a vizsgálódást és menjünk végig a pénzügyi szálon. Kik lehettek a NYMZA porosz befektetői? A porosz nacionalisták ebben az időszakban keresték a lehetőséget, hogy egyesítsék Németországot és keresték a nemzeti identitásukat. Ennek okán a vasútra úgy tekintettek, mint ami a nemzeti identitás megteremtésének támogatója lehet és később nyilvánvalóan megkönnyítette a katonaság felfejlesztését is. Ennél fogva a bankárok részt vállaltak az iparban és különösen a vasutak és más ehhez hasonlók megépítésében. Nézzük meg, melyek azok a német bankok, amelyek már léteztek abban az időben, és amelyek támogathatták egy olyan szervezet tevékenységét, mint amilyen a NYMZA volt?

 

BERENBERG

A 16-ik században (1590-ben) alapították, és a világ második legöregebb bankja. Fiókjai voltak Portugáliában, Olaszországban és Londonban. És ez már nagyon sok mindent elárulhat számunkra. Portugália valóságos mennyország volt a templomos lovagok számára. Földművelő Dénes király idején, üldöztetésük során, Portugália olyan hely volt a templomosok számára, ahol elbújhattak. Dénes alapította Krisztus Lovagrendjét és azt mondta: „templomos lovagok, mostantól kezdve, Krisztus Lovagrendjébe tartoztok." Szóval Portugáliában ott voltak a templomosok és természetesen ismerjük a kapcsolatukat az európai bankrendszerrel és hasonlókkal. És természetesen az is érdekes, hogy Portugália Tengerész Henrik révén benne volt a titkos felfedezőutak szervezésében Amerikába, Olaszországgal, Velencével és Londonnal együtt, mind-mind részei voltak az egész bankszter miliőnek. Ebben a közegben pedig ott találjuk a Berenberg-et, amely már pár évszázaddal a NYMZA előtt is létezett. Érdekes módon, a Berenberg erős érdekeltségekkel rendelkezett az Észak-Amerikával zajló kereskedelemben és pénzügyekben. Nézzük tovább a listát. Ha megnézzük ezeket a bankokat, láthatjuk, hogy akkoriban ezek már mind elég rég óta működtek.

 

METZLER

1674-ben alapították, Németország második legöregebb bankja.

 

TRINKHAUS & BURKHARDT

1785-ben alapították, ez a bank ma HSBC néven ismert.

 

SAL OPPENHEIM BANKHÁZ

A 18-ik században, 1789-ben alapították. A család beházasodott a Rothschildokhoz az 1830-as években. Abraham Oppenheim I. Vilmos belső köreinek tagja volt. Ez ugyanaz az Oppenheim család, aminek a tagjai között ott találjuk Max von Oppenheim régészt, felfedezőt, aki alaposan benne volt a náci ügyekben. Hát nem érdekes? És a lista folytatódik tovább.

 

HAUCK & AUFHAUSER

Alapítva 1796-ban.

 

DONNER & REUSCHEL

Alapítva 1798-ban. A bank a kereskedelmi hajózásban volt érdekelt.

 

M. M. WARBURG

Alapítva 1798-ban, és ez a család tulajdonképpen a velencei del Banco család, és ez a név megint csak ismerős lehet számotokra, mivelhogy a nemzetközi bankrendszerben mind az európai Warburg-ok, mind pedig az amerikai Warburgok képviseltették magukat.

 

BERLINER SPARKASSE

Alapítva 1818-ban.

 

STADTSPARKASSE MUNCHEN

Alapítva 1824-ben.

 

HOERNER BANK

Alapítva 1849-ben, és így tovább. Ahogy láthatjuk, ezek a bankok már léteztek egy ideje és a kereskedelmi hajózás némelyikük, ha nem egyenesen mindegyikük számára nagyon nagy jelentőséggel bírt. Némelyikük, vagy akár mindegyikük részt vállalhatott a NYMZA pénzügyi és anyagi támogatásában.

 

Most pedig nézzük meg a Sonora Aero Club időszaka után időperiódust, az 1860-as éveket. Peter Mennis meghalt és a csoport állítólagosan feloszlott, de megint csak, a német banki szál azt hiszem újfent megtalálta a kapcsolatot Dél-Amerikával. Ez az az időszak, amikor egy amerikai léghajó csoport elkezdett kiemelkedni. Rá fogunk térni hamarosan, hogy kik lehettek ezek a fickók. De ez az az időszak, amikor a NYMZA elkezdett igazán Dél-Amerikára koncentrálni. Ami visszavezet bennünket a Bariloche nevű helyiséghez, ami a bizonyítékok alapján menedékhelyül szolgálhatott az alábbi fickó számára. Ez egy látkép Bariloche-ról, amit látható módon gyönyörű környezet vesz körül.

hitler_bariloche.jpg

 

KUHN LOEB & CO.

Sokan hallhattatok már róla, 1867-ben alapították itt, az Egyesült Államokban, New York-ban. Alapítója Abraham Kuhn, egy német emigráns. Volt egy időszak, amikor az USA vasútvonalainak 64%-a ennek a banknak a tulajdonában volt. Szoros kapcsolatokat ápolt a Warburg-okkal, mind az amerikai, mind pedig az európai ágával. Nagyon fontos megjegyezni, hogy véleményem szerint ő egy, a NYMZA-val szövetségben álló bankár volt. Egy végső soron Amerikában megalapított szervezet, de mégis nagyon német, és véleményem szerint a NYMZA szövetségese. Hogyan kapcsolódik ez az egészhez? Közvetlenül. Honnan tudjuk mindezt? A Kuhn, Loeb & Co. egy vasutakkal foglalkozó iparmágnás bankház volt. Amikor E. H. Harriman elképesztő összegért megvette a Union Pacific vasúttársaságot, ő biztosította Harriman számára az ehhez szükséges tőkét. A Kuhn, Loeb & Co. tette lehetővé Harriman számára, hogy megvegye és működtesse a Union Pacific Railroad vasúttársaságot. Szóval meg kell kérdeznünk magunktól: az amnesztia, amit Butch Cassidy akart, a megállapodás, amiről korábban beszéltem, és hogy hárman lementek Dél-Amerikába, stb... szóval megkérdezhetjük, hogy vajon ez a német bankár Harriman embere volt-e, vagy pedig Harriman volt az ő embere. Ez az a vonal, amit én összeraktam. Azt hiszem ez állhatott Butch, Sundance és Etta Place dél-amerikai útja és a későbbi náci menedékhely megalapítása mögött. És ahogy látható, a Kuhn, Loeb & Co. kapcsolódik mindehhez. Remélem, ezzel egy kicsit tisztábban látható a kapcsolat ezek között. Abraham Kuhn és vállalata részt vett a Westinghouse finanszírozásában. A Westinghouse Elektromos Vállalat volt az, amely támogatta és alkalmazta Nikola Teslát. Íme tehát, Kuhn láthatólag részt vett Tesla technológiáinak finanszírozásában. Kuhn vállalata, a saját tulajdonában lévő bankja állt a Western Union mögött. Ez is nagyon fontos, ugyanis a Western Union egy távközlési cégként indult. A táviratozás véleményem szerint nagyon fontos volt a léghajózási technológia számára. A távíró cégek pedig kéz a kézben jártak a vasúttársaságokkal, nagyon gyakorta alapítottak vasúttársaságokat. Kuhn, Loeb & Co. pedig kapcsolatokkal rendelkezett – Abraham Kuhn a Rockefellerek bankára volt és részt vállalt a Chase Bank tevékenységében is, kapcsolatokat ápolt Otto Kahn-nal, a Warburg-okkal, Jacob Schiff-fel és családjával. A Kuhn, Loeb & Co. biztosította az idegen országok számára nyújtott kormányzati kölcsönöket, különösen Ausztria, Mexikó és Venezuela esetében. Hát nem érdekes? És megint csak, hiszem, hogy bár amerikai alapítású vállalat volt, de mégis szövetségben állt a NYMZA-val. Folytassuk tovább az 1860-as évekkel, mert a dolog egyre érdekesebbé válik.

 

OLDENURGISCHE LANDESBANK

Alapítva 1868-ban.

 

COMMERCEBANK

1870-ben alapították, Németország második legnagyobb bankja. Az első igazgatója hajómágnás volt és a Commercebank egyike lesz azon nagybankoknak a II. világháború alatt, akik finanszírozták a német hadsereget és az olyan csodálatos szervezeteket, mint az IG Farben, a Krupps és a Siemens és az összes tevékenységet, amit ezek a II. világháború során műveltek. Továbbá a 21-ik században 253 milliárd dollárt adtak kölcsön Iránnak, Szudánnak és Mianmarnak. Ha megnézzük a nácik történelmi kapcsolatait az iszlám dzsiháddal, akkor ezen utóbbi állítás igen érdekesnek tűnhet. És végül aztán eljutottunk az alábbi fickókhoz.

 

DEUTSCHE BANK

1870-ben alapították. Igazgatója és alapítója George Siemens volt, ahogy korábban említettem. Ő az elsők között volt, aki tengerentúli vállalkozásba fogott Dél-Amerikában. Micsoda meglepetés! Ők álltak a Northern Pacific Railroad és a Bagdad vasúttársaság alapítása mögött, vagyis vasútmágnások is voltak. Ők biztosították a kötvényeket Krupp számára és ők vittek a tőzsdére a Bayer-t is. A Krupp természetesen egy lőszergyártó vállalat volt, a Bayer pedig részt vett a II. világháború során zajló emberkísérletekben. A Deutsche Bank volt a Gestapo bankja. Néhány évvel ezelőtt elismerték, hogy ők pénzelték Auschwitz-ot is, és elismerték, hogy az IG Farben-nek létesítményei voltak koncentrációs táborokban. A most következő megállapítást pedig nagyon érdekesnek találom. Ők voltak az elsők a New York-i Tőzsde listáján 9/11 után – ez számomra nagyon érdekes. A székhelyük Frankfurtban van, a Deutsche Bank Ikertornyok épületében. Azt gondolhatnánk, hogy az épületet a New York-i ikertornyok tiszteletére nevezték el így, de nem. A Deutsche Bank Ikertornyokat 1984 körül építették.

twin-towers.jpg

Az épület eredetileg Hyatt Hotel-nek épült, de aztán kihátráltak mögüle, mire a Deutsche Bank azt mondta: „nos, akkor ez lesz majd a főhadiszállásunk.” Legalábbis ez a hivatalos történet. 1984 óta ez a Deutsche Bank székhelye. Amikor viszont megnéztem ezt az épületet, azt mondtam magamban: „ejha, ennek elég érdekes az alaprajza.” Nézzétek, én a szabadkőműves Kék Páholy tagja vagyok, évek óta nem vagyok aktív, de amikor megláttam ezt, azonnal felismertem azt, amit a szabadkőművesek ún. „duegard”-nak neveznek. Különösen, ha megnézed a talpak pozícióit, ez a királyi mester beállás. Ez alapján úgy tűnik, hogy az egész épület egy szabadkőműves duegard.

ikertorony.jpg

Mire következtethetünk ebből? Ez a nácik egyik bankja, amely már az említett léghajók időszakában is működött. 2001-2007 között a Deutsche Bank vállalati kémkedést folytatott. Érintettek voltak az ingatlanpiaci buborék létrehozásában és az adósságkötelezmény (CDO) botrányban. Egy adósságkötelezmény kibocsátója jutalékot és díjat kap bármilyen fennmaradó kötelezettség nélkül. Ez azt jelenti, hogy eladhatja ezeket a CDO kölcsönöket és így profitra tesz szert. Ha rosszra fordul a dolog, egyszerűen csak eladja az adósságot valaki másnak és ebből profitot szerez. A Deutsche Bank pedig a mennyiséget a minőség elé helyezte és nem érdekelte őket, ha egy kölcsön rossz volt, nagyon agresszíven nyomták előre ezeket a CDO-kat, az ingatlanpiaci buborék kialakulásának időszakában élen jártak ebben a tevékenységben. Tonnaszámra adták el ezeket a rossz kölcsönöket és ebből profitra tettek szert. Emlékezzünk rá, hogy ez a 9/11 utáni időszakban történt, és ez vezetett el 2008-ig, amikor is minden összeomlott. 2004 és 2008 között 32 milliárd dollárnyi adósságkötelezménnyel és kötvénnyel árasztották el a nemzetközi piacokat. És emlékezzünk arra is, hogy az Egyesült Államokban a pénzügyi kisegítés mindössze 8 milliárd dollárnyi összegre rúgott. Ha megnézzük ezt és összehasonlítjuk a nemzeti adóssággal, azt mondhatnák rá: „mindössze 32 milliárd dollár, az nem is olyan sok.” Én azonban beszéltem néhány profi bankárral és biztosítottak, hogy 32 milliárd dollár rossz adósság formájában 4 év alatt beáramoltatva a gazdaságba problémákat fog okozni. Itt van tehát a Deutsche Bank, egy egykori náci bank, és ezt műveli a 9/11 utáni világban. Mit jelent ez? Amit itt most bemutatok, az egy kapcsolat a németek illetve azon 19-ik századi németek között, akik részt vettek ebben a titkos technológiával foglalkozó szervezetben, ami aztán a 20-ik században a nácikhoz vezetett. Véleményem szerint nem valószínű, hogy eltűntek volna a II. világháborút követően. Azt hiszem sokféle módon a NYMZA állt a nácik mögött, minden bizonnyal a támogatóik voltak és ezt tette a Deutsche Bank is azzal, hogy folytatták ezt a tevékenységüket 2001 után a pénzügyi zsarolás révén.

 

De folytassuk tovább a vizsgálódást a pénzügyi szálon és el fogunk jutunk az amerikai befektetőkhöz. Meg fogom mutatni, kik vehettek részt a léghajó technológia finanszírozásában és fejlesztésében, akár az amerikai, akár a német csoporttal szövetkezve – ezt ugyanis nem tudjuk egyértelműen megmondani. Néhányuk feltételezhetően nagyon is szövetségese lehetett a német csoportnak.

 

BANK OF NEW YORK

Alexander Hamilton alapította 1784-ben. Ők finanszírozták 1812-ben a britek és az amerikaiak között zajló háborút, továbbá az amerikai polgárháborút. Érdekeltségeik voltak mérnöki tevékenységekben és az iparban (csatornaépítések, gőzhajók, földalatti építések).

 

BROWN BROTHERS HARRIMAN

Itt ismét felbukkan a Harriman név. A 19-ik század korai éveitől kezdve (1810) az USA legöregebb és legnagyobb magánbankja.

 

CITY BANK OF NEW YORK

1812-ben alapították. Ezek a bankok mind a mai napig működnek – legtöbbjük legalábbis – csak más néven. Moses Taylor, a City Bank of New York elnöke, Astor protezsáltja volt, ami majd később válik fontossá.

 

CHEMICAL BANK

1824-ben vegyipari vállalatként indult és ez nagyon fontos, amikor ez a titkos technológia szóba kerül, hiszen az ipari technológia és a pénz összefonódik.

 

WELLS FARGO BANK

1852-ben alapították – szállítmányozásban, csomagszállításban, kézbesítésben és távírásban voltak érdekeltek. Benne lehettek a léghajók finanszírozásában is. Én a Wells Fargo-t a később létrejövő amerikai csoporthoz kötném.

 

GOLDMAN SACHS

Ezt a bankot 1869-ben alapították, Henry Goldman ismert támogatója volt Németországnak 1933-ig, amikor is elment Berlin-be és rájött, hogy mit csinálnak ott a németek valójában, ettől aztán megundorodott és megváltoztatta az álláspontját.

 

ZIONS BANK

1873-ban, vagyis az említett léghajók időszakában alapította Brigham Young. Központjuk a léghajó tevékenységek területének szívében helyezkedett el, emiatt, továbbá Utah állam független természete miatt én azt mondanám, hogy a Zions Bank talán azt mondhatta: „hé, pénzeljük ezt a léghajós dolgot, miért is ne.”

 

Most pedig nézzünk meg egyéneket is, amelyek talán érdekeltek lehettek ebben. John Pierpont (JP) Morgan. Ő volt az alapítója a ma JP Morgan Chase néven ismert banknak. Morgan alapította a General Electric (technológiai és pénzügyi) és a US Steel acélipari vállalatokat. Adott volt tehát az ipari rész. Hogy egy kicsit érzékeltessük, hogy ezt a fickót valójában milyen fából faragták, ő volt az a fickó, aki 300 dollárt fizetett valakinek, hogy helyette vegyen részt a polgárháborúban, majd ő volt az, aki abból szerzett pénzt, hogy hibás puskákat adott el az USA hadseregének. Vasutakban, mérnöki tevékenységekben szerzett érdekeltségeket, kapcsolatot ápolt a Rotschildokkal és amikor az USA Államkincsárának aranyra szüksége volt, ő a sajátjából adott el nekik. Ő volt továbbá az az ember, aki visszautasította Tesla szabadenergia projektjeinek finanszírozását és felállította ezt a „ha használod, fizess”-jellegű rémálmot, amiben ma élünk. Ő lenne tehát JP Morgan.

jp_morgan.jpg

A finanszírozással kapcsolatban nevével találkozhatunk az 1890-es évek léghajó rejtélyeivel foglalkozó irodalomban. Feltehetőleg kapcsolatban állhatott magával a NYMZA-val is a 19-ik század vége felé.

 

John Jacob Astor IV. A család feje Németországban született. Érdekes, hogy az édesapja a polgárháború előtt a rabszolgafelszabadítás mellett kardoskodott. Ő kicsit más volt, mint az apja, egy kicsit függetlenebb gondolkodású, természetében és attitűdjében egy kicsit amerikaibb felfogású. John Jacob Astor IV katonatiszt volt a spanyol-amerikai háborúban. Érdekes módon, ahogy belemerültem életútjának vizsgálatába, felfedeztem, hogy ő még egy sci-fi regényt is írt arról, hogy egy léghajó elutazik egy másik bolygóra. Hmmm. Neve említésre kerül az 1890-es évek léghajó rejtélyeivel kapcsolatban, mint az egyik titokzatos New York-i befektető, és talán ez is lehetett az egyik oka annak, amiért sokan a NYMZA kifejezés hallatán valamilyen New York-i dologra asszociálnak. Astor volt az a fickó, aki finanszírozott egy John Worell Keely nevű úriembert, aki Tesla kortársa volt és az 1800-as évek végén antigravitáción dolgozott és úgy tűnik, hogy némi előrehaladást ért el. Volt némi botrány is körülötte, sokan csalónak kiáltották ki, de soha nem tudták bebizonyítani, hogy átvert volna valakit. Ő volt a spiritualista és teozófiai közösség kedvence. Emlékezzünk rá, hogy az elején olyan fickókról beszéltem, akik nagyiparosok és nacionalisták voltak – a NYMZA-ban érintett németek, nos emlékezzünk rá, hogy ők egyben misztikusok is voltak és nagyon benne voltak az ezotériában. Keely tehát a 19-ik század végén a teozófusok és spiritualisták kedvence volt, akik abban az időszakban ugyancsak nagyon jó barátságban voltak a német misztikusokkal. Érdekes módon, Astor úgy döntött, hogy ő sem finanszírozza Tesla-t. Ő inkább Keely mellett tette le a voksát. Vajon mi történhetett volna, ha mindez nem így történik? John Jacob Astor IV a Titanicon halt meg. Íme egy kép róla, hogy ne csak egy név legyen egy papírdarabon.

john_jacob_astor_iv.jpg

A Titanic elsüllyedésekor 43-44 éves lehetett, 20 éves felesége is vele volt – egyfajta playboy életet élt, szeretett szórakozni, de emellett feltaláló is volt. Az a fajta fickó, aki beállhatott egy ilyen léghajókkal foglalkozó csoport soraiba. Megint csak nehéz megmondani, hogy vajon az amerikai vagy a német csoport támogatója lehetett. Én személyesen azt gondolom, hogy Astor inkább az amerikai csoporthoz tartozó befektető lehetett.

 

Itt van aztán egy másik fickó, F. Lewis Clarck, egy nagyiparos Maine-ből és ez az, ami gyanússá teszi őt a léghajó rejtélyekkel kapcsolatban, mert egy, a San Francisco Chronicle 1896. november 22-i számában megjelent újságcikkben meginterjúvolnak egy embert, aki részletesen beszélt egy rejtélyes csoportról, amely megépítette ezeket a léghajókat az 1890-es években, és ezeket mindenfelé látták az USA-ban, és különösen azon a területen. A helyi újságban pedig beszámolók jelentek meg ezekről a léghajókról az 1890-es években. Nos, a San Francisco Chronicle említett, 1896-os számában ez az ember beszélt egy rejtélyes, Maine államból származó befektetőről, aki éveken át nyugaton volt, és F. Lewis Clark az a személy, akire leginkább ráillik ez a leírás. Az ő személye más kutatásaimban is előkerült. Már a személye is egyfajta rejtély volt, mert Clark maga állítólag meghalt. Nekünk legalábbis ezt mondták. 1914-ben tűnt el Santa Barbara-ról. Búcsúcsókot nyomott a felesége arcára és elsétált a mólóról. Erről tudomásunk van, ugyanis megtalálták a kalapját, ami a vízben lebegett. A testét ugyanakkor soha sem találták meg. Eltűnése rejtély. Én azt gondolom, lehetséges, hogy megrendezte a saját halálát. Ezt abból gondolom, hogy – véleményem szerint – egy évvel később megtette ugyanezt San Bernardino-ban. Ez az egyetlen ismert fénykép F. Lewis Clark-ról.

f_lewis_clarck.jpg

Írtam róla egy korábbi könyvemben, amelyben egy rituális gyilkosságot vizsgáltam, amelyben azt gyanítják, hogy F. Lewis Clark tetemét találták meg egy domb oldalában. Az időjárási körülmények annyira tönkretették a testét, hogy az fizikailag felismerhetetlenné vált és az egyetlen mód, ami alapján meg tudták állapítani a személyazonosságát, hogy a zsebében megtalálták a személyes iratait. Ezek alapján az az úriember O. H. Bailey névre hallgatott, amiről én azt gondolom, nem a saját neve volt. Véleményem szerint nagyon valószínű, hogy ez a Bailey, akinek a maradványait megtalálták, F. Lewis Clark kreálmánya volt, és nem Clark teste. Azt hiszem, Clark újra megrendezte a saját halálát, és ezt követően örökre eltűnt. Szóval fentebb egy olyan embernek a fényképét látjátok, aki úgy döntött, hogy eltűnik a szakadár civilizációval és ki tudja hol, ki tudja hány évig élt még utána. Személye rejtély marad, és nagyon valószínű, hogy ő is egyike volt az amerikai léghajó csoport befektetőinek.

 

1862 és 1865 között az amerikai csoporttal kapcsolatosan belefuthatunk Solomon Andrews nevébe is. Ő három alkalommal mutatott be – általa csak „aero-nak” nevezett, saját maga tervezte – léghajót a New York Herald két riporterének... Andrews találkozott Abraham Lincoln-al is, aki annyira le volt nyűgözve, hogy megparancsolta a Kongresszusnak és háborús miniszterének, Edwin Stanton-nak, hogy hozzanak határozatot ilyen típusú gépek építéséről - Andrews-ékat bevonva. És ez dokumentálva van! Andrews egy valóban élő személy volt, és valóban találkozott Lincoln-nal és Stanton-nal, és ténylegesen bemutatta ezt a léghajót. És ezek nem ballonok voltak – nagyon fontos megemlíteni ezt a kitételt. Szeretnék egy pillanatra visszautalni a dél-amerikai léghajó észlelésekre. Amikor ezek az esetek megtörténtek, a szemtanúk a látottakat nem ballonként írták le. A 19-ik század végén az emberek már ismerték ezeket, tudták, hogy mi a különbség közöttük, és a szemtanúk soha de soha nem ballonként jellemezték ezeket. A Kongresszus azonnal vásárolni is akart ezekből, de nekünk azt tanították, hogy Edwin Stanton végül visszautasította ezt. Megint csak eszünkbe juthat a Butch Cassidy és Harriman közti megállapodás – vajon Stanton tényleg elvetette a léghajóvásárlást? A bizonyítékok azt sugallják, hogy nem és az USA titokban belekezdett ilyesféle repülő szerkezetek fejlesztésébe. És itt kell megemlítenem Ola Philips-t is, aki szerint ez volt az első fekete projekt Amerikában. Íme egy fénykép, amelyen Solomon Andrews látható.

solomon_andrews.jpg

Ezek azok a dolgok, amikről nem igazán lehet hallani. Az 1860-as években ez a fickó bemutatott egy repülő, hogy úgy mondjam, antigravitációs szerkezetet. Haladjunk tovább. Itt van Samuel Tillman ezredes, az Amerikai Egyesült Államok hadseregének tisztje. Kémia professzor – emlékezzünk rá, mert ez nagyon fontos. Ez a fickó korábban a West Point katonai bázis parancsnoka volt. Csillagász, mérnök, tudományos tiszt, az USA dél-nyugati területeinek az Egyesült Államok hadseregének katonai célú felderítője, továbbá az ún. Cosmos Club alapító tagja. Ezek a fickók alapították aztán a Nemzeti Földrajzi Társaságot. Tillman kémiai és földrajzi témában könyveket is írt. Megint csak egy hús-vér ember. A háttere érdekes módon részleteiben is illeszkedik ehhez az egész léghajó rejtélyhez.

samuel_tillman.jpg

És aztán itt van Amos Dolbear, phd doktorátus a Wesleyan egyetemről. Professzor volt a Kentucky egyetemen, a Bethany főiskolán és a Tufts főiskolán. Dolbear giroszkópokat tervezett és épített, rezonanciával és elektromágnesességgel foglalkozott. 1881-ben meghívták a Párizsi Expo-ra, 1882 pedig a Crystal Palace Kiállításra, Angliába. Ezt a fickót nagyon széles körben ismerték és tisztelték. Olyan dolgokat épített, amiért Bell, Marconi és Hertz beperelték őt, mert ezek a dolgok akkor már folyamatban voltak – a telefon, a rádió és a többi ilyesmi, amiről Bell, Marconi és Herz ismeretes. Dolbear addigra már dolgozott ezeken. Itt látható Dolbear, aki valóban élő személy volt, és tényleg ilyen szakállt hordott.

amos_dolbear.jpg

Mi köze van Tillman-nek és Dolbear-nek a léghajó rejtélyekhez? A Dallas Morning News és a Galveston News 1897. április 19-én beszámolt egy léghajó észlelésről, és ezt a léghajót nagyon sokan látták. Leszálltak vele Stephenville-ben, Texas államban. Sokan látták repülni a város felett, de az újság 22 olyan szemtanút interjúvolt meg, akik ott voltak a landoláskor - köztük egy bírót és egy szenátort is. A pilóták Dolbear-ként és Tillman-ként mutatkoztak be a szemtanúknak. Állítólag ők voltak a személyzet tagjai és a pilóták is ezen a járművön. Azt állították, hogy expedíciójukat New York-i kapitalisták támogatták. Beszéltünk erről már korábban. A jármű egy szivar alakú, 18 méter hosszú léghajó volt és a repülésben egyfajta kormányszerkezet segítette. Ha emlékszünk még, az előadás elején mutattam egy képet az 1850-es évekből, amit Dellschau rajzolt és aminek kerekei voltak. Maguk a pilóták pedig azt állították, hogy a léghajó elektromos meghajtású. 1897-ről beszélünk... Adott két fickó azokkal a képesítésekkel, amiket bemutattam az imént, és állítólag a nyílt színen repülgettek ezzel a szerkezettel, megmutatva azt az embereknek, mondván: „hé, vessetek egy pillantást erre, így működik ez a cucc."

 

A cikk itt folytatódik:

http://goodethungary.blog.hu/9999/12/31/walter_bosley_kezdetek_a_szakadar_civilizacio_kiemelkedese_3_resz

 

A cikk előző része itt olvasható:

http://goodethungary.blog.hu/2018/06/29/walter_bosley_kezdetek_a_szakadar_civilizacio_kiemelkedese_1_resz